Dieta odchudzająca powinna być dietą o ograniczonej ilości tłuszczu. Jednak nie należy go całkowicie eliminować z diety. Do prawidłowego funkcjonowania codziennie potrzebujemy dawki zdrowych tłuszczów, które dostarczą podstawowych kwasów tłuszczowych, pobudzą produkcję hormonów, zachowają skórę w zdrowiu i będą nośnikiem witamin rozpuszczalnych w tłuszczach. Badania dowodzą, że nienasycone kwasy tłuszczowe pochodzące z olejów roślinnych pomagają spalać tkankę tłuszczową.
Zawarte w olejach roślinnych tłoczonych na zimno składniki mogą być sprzymierzeńcem w walce z nadwagą i otyłością.

Przykłady tych składników to:
Lecytyna –np. z oleju lnianego – wykazuje działanie rozbijające cząsteczki tłuszczu przez co przyśpiesza ich metabolizm i ułatwia odchudzanie
NNKT – np. z oleju lnianego i oleju z wiesiołka

  • sprzyjają obniżaniu hiperinsulinemii, a więc pośrednio mają wpływ na zmniejszenie nadmiernego apetytu
  • utrudniają magazynowanie tłuszczu w organizmie
  • usprawniają trawienie, wspomagają perystaltykę jelit i zapobiegają zaparciom
  • zwiększają tempo metabolizmu oraz przyśpieszają spalanie tłuszczu – szczególnie kwas gamma-linolenowy z oleju z wiesiołka

jednonienasycone kwasy tłuszczowe – zwiększają wrażliwość tkanek na insulinę wspomagając redukcję masy ciała

Jeśli więc chcemy stracić nadprogramowe kilogramy wyeliminujmy z diety tłuszcze nasycone (masło, smalec, tłuste mięso i wędliny, słodycze, fast-food) a włączmy zdrowe oleje roślinne, takie jak np. olej lniany czy olej z wiesiołka.

Tłuszcze w diecie a odchudzanie
Tagi:            
error: Chronione przed kopiowaniem!!!